Pages

Thursday, February 14, 2013

Kehidupan di sekolah berasrama penuh

         Assalamualikum kepada pembaca sekalian , dah lama tak tengok blog ni tiba-tiba teringat kat blog ni tapi kali ni lain sikit sebab biasanya saya tulis blog dekat rumah tapi kali ni dekat sekolah menengah hehe
   Sebenarnya hari ni saya nak cerita kan pasal kehidupan saya di asrama ....Kehidupan di asrama memang telah mengubah jadual harian saya sebanyak 120% , kalau dulu biasanya bangun pukul  6.30 pagi tapi bila duduk kat asrama kita terpaksa bangun pukul 4.30 pagi kerana pada pyukul5.50 pagi dah terpaksa ke surau untuk solat subuh berjemaah , kalau dulu boleh makan bila2 masa je  yang kita nak sekarang kena makan ikut waktu kalu dulu jarang basuh baju sendiri semuanya mak yang buat sekarang terpaksa menguruskan pakaian kita sendiri tapi inilah kehidu[pan di asrama yang akan mengajar kita kehidupan berdikari dan mengajar kita untuk menetapi masa
     Masa mula-mula tu memang susah  tapi bila dah lama-lama  kita akan terbiasa , kadang-kadang tu sedih juga bila teringatkan ibu , keluarga dan rumah( anak manja lah katakan haha) tapi sekarang insyallah dah semakin ok , memang sentiasa teringatkan rumah,keluarga tapi takdelah sampai nak menangis lagi huhu .
    Satu je nasihat saya kepada rakan2saya yang duduk di sekolah berasrama penuh kita kena rapat dengan kawan-kawan dan akak-akak senior kerana kalau tidak kehidupan kita di asrama akan menjadi sukar . Dan ini ada sedikt kata-kata motivasi dari saya " Don't be sad , because there is alot of thing to you see and do " hehe , semoga hari anda semua sentiasa ceria


2 comments:

  1. Banyak membantu saya yang baru masukk asrama.T_T homesick . :(

    ReplyDelete
  2. Sqyq masok mrsm hri rabu ni.takut sedih macam2 ada...tolong bgi semangat n kata2 sifu!

    ReplyDelete