Pages

Wednesday, November 23, 2011

Novel

      Salam kali ni saya nak cakap pasal hobi saya . Ye melihatkan tajuk diatas pasti korang dah tahu  ianya berkaitan dengan novel dan memeng betul pun ! Ok saya bukannya suka jual novel tapi baca novel pernah juga saya terfikir nak buat novel tapi hem harap maaf  saya rasa bukan jadi nove jadi buku cerita pun tak pas kot  kuang kuang kuang .......

         Hobi saya ni start masa saya darjah 3 percaya tak? hehehe ok ni bermakna sudah 2 tahun saya gilakan novel masih terlalu awal bukan, hem saya mulanya baca novel sebab saja-saja je , tapi lama-lama saya seronok jadi saya suruh lah ibu dan bapa saya belikan novel untuk budak yang berumur 9 tahun yelah takkan nak baca novel cinta pulak kan  kan  kan? Sejak darihari tu saya jadi penggila novel . Pernah sekali tu saya pinjam novel setebal 200 muka surat dan saya berjaya habiskannya selama 1jam!!! saya pun ta sangka sebenarnya tapi masa baca tu fokus habislah kalah tentera nak berperang !!!!!!

      Sejak dari hari tu saya pun mengumpul novel alhamdulillah sekarang saya ada 25 buah novel kebanyakkanya terbitan PTS Publications memang best!!!!!!!! awal tahun 2011 haritu kekawan saya pun mula lah menjadi penggila novel seperti saya dan setiap kali saya beli atau kawan beli novel baru pasti ramai nak pinjam sehingga kalah jualan murah !!!!!!!!! cuma saya nak ingatkan juga kepada kawan2 dan diri saya sendiri supaya janganlah terlalu lalai sangat baca novel sampai habis hancur pelajaran utamakan yang perlu novel sekadar bacaan pada masa lapang kan? Tak salah membaca tapi jangan  berlebihan kalau suka biarlah sederhana baru ikut sunah rasulullah


P/S ada gaya seorang penceramah tak ? hehe

No comments:

Post a Comment